You are here

Hoe kleurt de toekomst van paprika?

Glasgroenten
18.09.2017

Is paprika een superfood? Welke paprika is het meest geschikt voor bij de borrel, bestaat er zoiets als "borrelpaprika's"? De consumptie van paprika zit in de lift. Hoe spelen we hier als sector het best op in om een gezonde toekomst te garanderen? We bieden met zijn allen supergezond en supervers product aan? Hoe zorgen we ervoor dat de consument ervoor kiest om paprika op het boodschappenlijstje te plaatsen?

Syngenta organiseerde op 12 september het Paprika-Event – Hoe kleurt de toekomst van paprika? Tijdens het event werd ingegaan op verschillende trends in de sector, zowel op vlak van productie als consumentengedrag. Dit alles met als bedoeling om de sector te inspireren voor succes in de toekomst.

Deelnemers werden op de boot ontvangen met een kopje koffie en gebak voordat het inhoudelijke programma begon.

Kurt Lefebvre, Vegetable Seeds Business Unit Head van Syngenta keek terug op 150 jaar innovatie binnen Syngenta Groentezaden en wierp ook een blik op de toekomst van paprika binnen Syngenta, waar veel kennis, passie en sterke teams iedere dag alleen met paprika bezig zijn. Met de onlangs geïntroduceerde rode Gina, een ras met sterke potentie, geeft Syngenta duidelijk aan om mee te willen doen in de rode paprika markt.

Rik Lootens, Global Portfolio Manager bij Syngenta, geeft nadien een overzicht over de wereldwijde paprikateelt met een focus op Zuid Europa: productiegebieden, afzetstrategieën, ontwikkelingen en evoluties. Ook daar kwam duidelijk naar voren waar de kansen voor de Nederlandse paprikateler er zijn!

   

Rik Lootens, Syngenta:

Edwin Vels, Vels.nl: